Enne rehvide ostu tuleb läbi mõelda, millisel teekattel talvel enim sõidetakse: kas tuleb tihti liikuda jäätunud külavaheteedel või möödub enamik kilomeetreid soolamärjal linnaasfaldil. Valiku tegemisel on tähtsad ka sõiduoskus ja -stiil.
Talverehvideks soovitame lamellrehvi inimestele, kes liiguvad palju Euroopas, kus naastrehvid on keelatud, samuti eelistavad lamellrehve inimesed, kes soovivad vähemat müra ja sellega seoses suuremat sõidumugavust. Lamellrehvid on tihti vaiksemad nii mõnedestki suverehvidest.
Üldjuhul on lamellrehv kallim kui naastrehv, sest lamellrehvide turg maailmas on naastrehvidega võrreldes tunduvalt suurem ja sellega seoses investeeritakse lamellrehvide tootearengusse märkimisväärselt suuremaid summasid. Tänu sellele on tipptootjate lamellrehvid ka väga turvalised.
Naastrehvist rääkides peab kindlasti märkima, et naastrehvil on lamellrehviga võrreldes paremad kiirendus- ja pidurdusomadused siledal jääl. Tundub, et paljudele inimestele annab ka ainult teadmine, et ta sõidab naastrehvidega, talvistel teedel enesekindlust juurde ja eks seegi ole turvalisuse seisukohalt tähtis.
Soositud on naastrehvid rohkem maapiirkondades (jäistel ja kinnisõidetud lumega kruusateedel) liiklejate seas. Naastrehvid nõuavad kindlasti sissesõiduaega, mis võiks olla 500–1000 km. See ei tähenda muidugi, et autoga tuleb sõita väga aeglaselt. Sõita tuleb sujuvalt. Rehvi ostma minnes võiks valida sellise kaupluse, mis suudab pakkuda nii-öelda täisteenust – laia hinna ja kvaliteedi valikuga tooteid, paigaldus- ja hoiustamisteenust ja miks mitte ka tassi kohvi ja värsket lugemist seniks, kuni autoga tegeldakse. Kindlasti ei tasu osta rehve turult, sest reeglina ei vastuta turumüüjad oma kauba kvaliteedi eest. Paremates rehvifirmades on saadaval odavamad rehvid, mis on tihtipeale samas hinnas turul pakutavatega. Kuid uue rehvi puhul saate garantii ja kui midagi juhtub, siis teate, kelle poole pöörduda.
Kui valik erinevate talverehvide hulgast on tehtud, oleks hea ka rehvide eest korralikult hoolt kanda. Regulaarselt tuleks kontrollida rehvirõhku. Vale rehvirõhk on kõige sagedasem rehvide ebaühtlase ja kiire kulumise põhjus. Samuti oleks hea lasta juba rehve ostes ja paigaldades kontrollida auto alusvankri korrasolekut. Pahatihti võib see lisaks rehvide ostule tuua juurde lisakulutusi varuosade näol, aga on hoopis hull, kui uued rehvid on mõne aja pärast rikutud näiteks vale kokkujooksu tõttu. Suverehvid andke talveks hoiule rehvifirmasse. Juhul kui te soovite hoida rehve kodus, siis leidke neile jahe, pime ja kuiv koht.
Kõige kohta saate küsida pikaajaliste kogemustega müügi- ja paigaldusspetsialistidelt Eesti parimates töökodades.
Igor Labunski
Kummimehe (I & R Group OÜ) juhataja
Artikkel Autolehest 23.10.2003